طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1395 - 10:29

دات نیوز؛ شبکه‌های اجتماعی که امروز بخشی از بار رسانه‌های رسمی کشور را بر دوش می‌کشند، دست به اقدامات فرهنگی هم زده‌اند.

اخوان ‌ثالث

شبکه‌های اجتماعی که امروز بخشی از بار رسانه‌های رسمی کشور را بر دوش می‌کشند، دست به اقدامات فرهنگی هم زده‌اند.

به گزارش دات نیوز، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رسانه، ظهور و حضور رسانه‌های فردی باعث شده است تا رسانه‌های رسمی خواه یا ناخواه قدرتشان را با شبکه‌های مجازی شریک شوند و دیگر یکه‌تاز نباشند. به نظر می‌رسد دیگر امروز ممنوع‌التصویر کردن افراد حربه خوبی برای مقابله با آنها نیست، چراکه تجربه ثابت کرده است چنین افرادی با رسانه‌ای که در اختیارشان است، خیلی آسان‌تر می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند و حرفشان را بزنند. حضور برخی از مجریان تلویزیونی در شبکه‌های اینترنتی به عنوان مهمان یا میزبان نیز مصداق همین موضوع است.

در کنار بهره‌گیری افراد از شبکه‌های اجتماعی، موضوعاتی که پیش از این در رسانه‌های رسمی کشور چندان مجال مطرح شدن نداشتند هم رسانه‌ای جدید را برای عرض اندام پیدا کرده‌اند و این روزها شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام تنها محلی برای رد و بدل کردن جُک، موضوعات سرگرمی و گپ و گفت‌های خانوادگی نیست، بلکه در این شبکه‌ها موضوعات و دغدغه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افراد هم به اشتراک گذاشته می‌شود و شاید به واسطه درک این شرایط رسانه‌ای جدید باشد که صداوسیما هم در ماه‌های اخیر به سراغ افراد و موضوعاتی رفته است که پیشتر کمتر مورد توجه قرار می‌داد از جمله نقد شعر فروغ فرخزاد یا گفت‌وگو درباره صادق هدایت.  

از طرفی در روزهای اخیر یکی از کانال‌های تلگرامی به نام «اندیشه و قلم»، از پخش برنامه رادیویی «ادبیات ایران» خبر داده است که در دهه‌ی 40 با اجرای مهدی اخوان ثالث پخش می‌شد؛ برنامه‌ای که پخش آن از رادیوی خودمان می‌توانست بسیاری از علاقه‌مندان به ادبیات را پای فرستنده‌های معاونت صدا بنشاند.

 

 

 

منبع: ایسنا


نظرات کاربران
هنوز نظري براي اين مطلب ارسال نشده.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

جدیدترین اخبار

اخبار ورزشی

ایران و جهان